نکات مهم راجع به انواع ژست ها در عکاسی

اولین نکته‌ای که باید قبل از هر چیز موردتوجه قرار دهید این است که نوع عکس‌برداری را باید مشخص کنید. برای مثال عکس‌برداری از یک خانواده بسیار متفاوت از عکس‌برداری مدلینگ است و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد.

از هر چیزی چه به‌صورت آنلاین و چه در زندگی خود الهام بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از موقعیت‌های مختلف، ایده‌های بکر و شگفت‌انگیزی برای نوع ژست گرفتن و عکس‌برداری خود الهام بگیرید. توصیه می‌کنیم که ژست‌هایی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موردعلاقه شما هستند را در گوشی خود ذخیره کنید. سعی نکنید که تنها از حافظه خود استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دقیقا در زمانی که به آن ایده‌ها نیاز دارید، آن‌ها را فراموش کنید.

ژست موردنظر خود را حتما با ویژگی‌های فیزیکی خود مطابقت دهید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گاهی ژست انتخابی با توجه به موقعیت عکس‌برداری، بسیار مناسب است و به‌طورکلی موردپسند همه قرار گرفته است اما مدل نمی‌تواند آن نوع ژست را به وجود آورد. پس ژست انتخابی حتما باید با مدل تنظیم شود. نکته‌ای که بسیار مهم است اینکه عکس این اتفاق نباید رخ دهد؛ یعنی اگر شما به‌عنوان یک مدل عمل می‌کنید، این شما نیستید که خود را باید با ژست مطابقت دهید و درواقع مهم این است که آیا ژستی که شما انتخاب کرده‌اید، با توجه به آناتومی بدنتان و سایر ویژگی‌ها با شما مطابقت دارد یا نه. اگر پاسخ منفی است پس آن ژست، ژست مناسب شما نخواهد بود.

شما می‌توانید از اپلیکیشن‎هایی که به معرفی ژست‌های عکاسی می پردارند، استفاده نمایید. این برنامه‌ها می‌توانند ایده‌های جالبی را به شما ارائه دهند. شما در ابتدا می‌توانید چند نوع ژست موردعلاقه خود را انتخاب کنید و سپس هر یک را با توجه به نوع عکاسی و سایر ویژگی‌ها موردبررسی قرار دهید تا درنهایت به بهترین گزینه ممکن دست پیدا کنید.

هر چیزی ازجمله شوخی و سرگرمی که بتواند مدل را از پوست خود خارج کند، باید توسط عکاس و اطرافیان انجام شود.

2 thoughts on “نکات مهم راجع به انواع ژست ها در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *